سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
آفت دانش عمل نکردن به آن است . [امام علی علیه السلام]
 
امروز: دوشنبه 103 اردیبهشت 10

یک روزنامه نگار باسابقه صهیونیست تأکید کرد: هرکس که جنگ علیه ایران را ترغیب کند از این اقدام متاسف خواهد شد. در برخی ماجراها ورود آسان است اما خروج بسیار دشوار است. صدام یکی از آنها بود که فکر کرد حمله به ایران یک گردش نظامی خواهد بود و یک ضربه سریع عراق، برای نابودی ایران کافی است، اما صدام طی هشت سال جنگ با ایران تاسف می خورد.

 به گزارش رجانیوز، "یوری اونری" روزنامه نگار مشهور صهیونیست در مقاله ای که در پایگاه اطلاع رسانی ربلیون منتشر شد، نوشت: هفته گذشته یک روزنامه مهم آمریکایی اطلاعاتی منحصر به فردی در این زمینه که دیک چنی معاون رئیس جمهوری آمریکا و شاه بازها، نقشه ای شیطانی، برای حمله به ایران کشیده است. نکته اصلی در این اطلاعات این است که اسرائیل حمله را با بمباران یکی از تاسیسات هسته ای ایرانی آغاز خواهد کرد. ایران در پاسخ به این حمله موشکهای خود را به اسرائیل پرتاب خواهد کرد و این امر بهانه ای را بوجود خواهد آورد تا آمریکا به ایران حمله کند.

 وی که در بیت المقدس زندگی می کند، در ادامه می افزاید: چه اتفاقی برای ما خواهد افتاد اگر نقشه دیک چنی را قبول کنیم؟ خلبان های ما جان خود را برای بمباران تاسیسات ایران که به خوبی مورد حفاظت قرار دارند، به خطر خواهند انداخت. سپس موشکهای ایرانی بر روی شهرهای ما شلیک خواهد شد واین اقدام صدها و شاید هزاران کشته برجای خواهد گذاشت. همه اینها برای این است که به آمریکا بهانه ای بدهد تا وارد جنگ شود. ادامه


 نوشته شده توسط مدیر در شنبه 86/7/14 و ساعت 8:47 عصر | نظرات دیگران()


 نوشته شده توسط مدیر در جمعه 86/7/13 و ساعت 11:56 عصر | نظرات دیگران()

یک عضو سابق حزب مشارکت در گفتگو با رادیو بی.بی.سی ضمن پس گرفتن اظهارات 4 ماه پیش خود، ادعا کرد امکان وقوع انقلابهای رنگین در ایران وجود ندارد.

 به گزارش رجانیوز، رادیو فارسی زبان بی.بی.سی در گزارشی به بررسی مطالعات جمهوری اسلامی ایران درباره وقوع چندین مورد انقلاب مسالمت آمیز در جمهوری های شوروی پرداخت و گفت: طی سالهای اخیر در ایران واژه هایی چون  براندازی نرم و تلاش برای راه اندازی انقلاب رنگین وارد ادبیات سیاسی  روز و حتی اتهامات سیاسی در این کشور شده است.

 این رادیو با اشاره به دستگیری شماری از کسانی که آنها را فعالین  سیاسی، اساتید دانشگاه و پژوهشگران ایرانی به دلیل تلاش برای براندازی نرم و  راه انداختن انقلابهای رنگین در ایران می خواند، با عباس عبدی درباره اینکه آیا با  توجه به آنچه که در کشورهایی نظیر اوکراین و گرجستان روی داده است، ایران نیز می تواند شاهد چنین انقلاب هایی باشد، گفتگو کرد.

 وی که عضو شورای سردبیری روزنامه های سلام، بهار، صبح امروز، مشارکت، نوروز، راه نو و... بوده و بسیاری از ادبیات های رایج در بلوک شرق همچون اصلاحات اجتماعی و آزادی بیان را وارد گفتمان سیاسی دوم خرداد نمود، در این خصوص گفت: با توجه به  ساختارهای موجود در ایران بروز انقلاب رنگین در این کشور امکان پذیر  نیست، چرا که عزم جدی وجود دارد که چنین اقداماتی سرکوب شود.

 وی که مطالعه روی پروژه های سیاسی، اجتماعی و الگوبرداری از دیگر کشورها در پژوهش های خود را از زمان حضورش در دفتر اطلاعات و تحقیقات نخست‌وزیری و معاونت خسرو تهرانی آغاز نموده است، خاطرنشان کرد: اگر بخواهید چنین انقلابی در ایران به ثمر برسد، قطعاً به شکلی مسالمت آمیز منجر نخواهد شد.

 عبدی که زمانی نیز مسئول دفتر پژوهش‌های اجتماعی دادستان کل کشور در زمان موسوی خوئینی ها بر عهده داشته و مطالعات میدانی اجتماعی خود در این دوران را در روزنامه سلام به کار می بست، افزود: وقتی که حکومت ایران اتهامی درباره تلاش برای  براندازی و سرکوب را به افرادی می زند معنایش این است که اجازه بروز  چنین تحولاتی را نمی دهد مگر وقایع به شکل دیگری رخ بدهد.

 گزارشگر رادیو بی بی سی در ادامه این گزارش ابراز عقیده کرد: اوکراین به  دلیل تحولاتی که معروف به انقلاب نارنجی در این کشور شد، چند سالی است که  مورد توجه تحلیلگران بین المللی قرار گرفته است، الگوی این تحولات در  اوکراین و همچنین تحولات گرجستان که به عنوان انقلاب مخملی شهرت یافت، در پی انقلابهای این  چنینی در سالهای اخیر موضوع اتهامات تعدادی از زندانیان سیاسی در  ایران بوده است که به براندازی نرم متهم شده بودند.

 عبدی در حالی که به عنوان نظریه پرداز اجتماعی اصلاح طلبان مشهور است و تأثیرات بسیاری در آشوبهای هدایت شده از سوی روزنامه های زنجیره ای داشت، در حالی در گفتگو با بی.بی.سی، وقوع انقلابهای رنگین در ایران را غیرممکن ارزیابی می کند که در خردادماه سال جاری به همین رادیو گفته بود: اگر براندازی نرم را به معنای تحولاتی که اخیراً در شماری از جمهوریهای پیشین شوروی نظیر گرجستان و اوکرائین رخ داده و به برقراری فرآیندی دمکراتیک منجر شد، تعبیر کنیم، امکان تحقق آن در ایران وجود دارد.

 تغییر عقیده وی که حاکی از ناامیدی وی از این پروژه است، در حالی بیان شده که وی در روزهای اخیر کمتر مصاحبه می کند و بیشتر به بازخوانی مطالعاتش روی آورده است. او اخیراً در یکی از معدود مصاحبه هایش، اصلاح طلبان را به سکوت در برابر حاکمیت و پرداختن به موارد خاصی که حساسیت برانگیز نیست و حکومت را به واکنش وا نمی دارد، دعوت کرد و با اذعان به اینکه سخنان اصلاح طلبان بر جامعه تأثیر خاصی ندارد، تاثیر یک درصدی تورم را صد برابر بیشتر از حرف های آنها دانست.


 نوشته شده توسط مدیر در جمعه 86/7/13 و ساعت 11:50 عصر | نظرات دیگران()
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
درباره خودم
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 4
بازدید دیروز: 0
مجموع بازدیدها: 25280
جستجو در صفحه

لینک دوستان
لوگوی دوستان
خبر نامه